A Comisión Europea presentou ao Parlamento Europeo e ao Consello unha proposta de regulamentos que establece as medidas financeiras de apoio ao sector da pesca e da acuicultura para atenuar o impacto do brote de  COVID-19 no sector da pesca e a acuicultura. Eses sectores víronse especialmente afectado polas perturbacións do mercado xeradas como consecuencia do brote de  COVID-19.

O descenso da demanda e dos prezos, unido á vulnerabilidade e a complexidade da cadea de subministración, converteu en deficitarias as operacións das frotas pesqueiras e a produción de peixe e marisco. Como consecuencia diso, os pescadores ven obrigados a permanecer nos portos e os  piscicultores van ter que desfacerse dos seus produtos ou destruílos nunhas semanas.
Coas dotacións non gastados dos fondos FEMP, España poderá recuperar o diñeiro que non gastou no momento da execución do Plan, no período 2014-2020. España non executou ata 50 millóns de euros, nese período.

Entre as medidas xa previstas no Regulamento do FEMP “e que poderían utilizarse de inmediato para mobilizar o orzamento da UE e os Estados membro” atópanse, para a acuicultura, as da prioridade 2 de investimentos produtivos ou o seguro sobre a biomasa acuícola acuicultura que, aínda que é unha medida que de cando en cando se usa, a Comisión decidiu que cubra “os impactos relacionados coa crise sanitaria xerada por  COVID-19”.

Outras accións que se poderán implementar van na liña de desenvolver estratexias de desenvolvemento dos grupos de acción local; medidas de marketing, de procesado dos produtos da pesca e a acuicultura; ou de apoio ás organizacións de produtores para que, a curto prazo, poidan adoptar os seus Plans de Produción e Comercialización á nova e futura situación e, particularmente, para manter un certo nivel de actividade pesqueira para asegurar a súa economía.

Maior flexibilidade nos fondos europeos

Máis aló das medidas específicas para o sector pesqueiro, a Comisión Europea expuxo unha maior flexibilidade na xestión dos fondos comunitarios para garantir que estes son dirixidos polos Estados membros ás necesidades máis urxentes vinculadas á pandemia.

Así, as capitais poderán transferir diñeiro europeo entre os tres fondos que compoñen a Política de Cohesión (o Fondo de Cohesión, o Fondo de Desenvolvemento Rural e o Fondo Social Europeo), así como entre as partidas divididas para as distintas categorías de rexións (en transición, menos desenvolvidas e máis desenvolvidas).



Ademais, os Estados membros terán a posibilidade de que o 100% dos programas de cohesión estean financiados por fondos comunitarios, eliminando así a obriga de que unha parte da dotación destes proxectos proveña do orzamento nacional.

Doutra banda, as modificacións eximen aos países do cumprimento dos requisitos de concentración temática, pospón a presentación dos informes anuais de 2019, permite unha «flexibilidade financeira limitada» no peche dos programas e abre a porta para utilizar o Fondo de Desenvolvemento Rexional para apoiar a empresas en dificultades.

Por último, o Executivo comunitario expuxo unha serie de emendas no Fondo de Axuda Europea para as Persoas Máis Desfavorecidas (FEAD), por exemplo, impulsando novos métodos de entrega de alimentos e outros produtos a través de vales electrónicos.

Para coñecer todas as medidas en detalle, fai clic no seguinte enlace:

Comentarios

Entradas populares de este blog

Aberta a nova convocatoria de axudas 2024

Un estudo ambiental contabiliza en 2.226 a poboación de especies mariñas e terrestes do territorio

Éxito rotundo na convocatoria de axudas 2024